איך להשתמש בלינקדאין למיתוג ומיצוב עסקי של החברה שלכם

עמוד עסקי בלינקדאין מאפשר לחברה שלכם לבנות אמינות, ליצור רשת עוקבים ומבקרים משמעותית, ולהגיע לקהלים חדשים. ריכזנו את כל מה שצריך לדעת על מיתוג ושיווק עסקי בלינקדאין, טיפ שלנו: התחילו כבר היום ליצור תוכן מעולה ומעודכן

לינקדאין היא הרשת העסקית המובילה בעולם עם כ-800 מיליון משתמשים מ-200 מדינות נכון לינואר 2022, כשישראל היא אחת מ-45 המדינות המובילות ברשת, עם יותר מ 2.2 מיליון ישראלים בלינקדאין נכון לדצמבר 2021.

מאחר ולינקדאין מאפשרת לכל חברה לייצר לעצמה מיתוג עסקי, ומאחר והרשת מאפשרת גישה ל-85 מיליון (!) מקבלי החלטות ומובילי דעה בכירים בישראל ובעולם, גם 75% מפעילות יחסי הציבור עברה לשם, ועושה שימוש בתקשורת דו-צדדית כדי לבנות אמון וחיבור של הקהל למותג. כיום כל אחד ואחת יכולים לקבל בקלות מידע על כל אדם, חברה או מותג, ולהבין אם הם מתחברים וסומכים עליהם. למעשה, 55% מהבכירים ומקבלי ההחלטות שחברים בלינקדאין טוענים שהם נכנסים לעמודים עסקיים של חברות ולפרופילים אישיים בלינקדאין כחלק מהבדיקה הראשונית שהם עושים על אדם או חברה. באופן טבעי, האנשים האלה נוטים לתת יותר אמון במי שמשתפים תכנים שמשקפים מומחיות וידע, מספקים ערך מוסף, ומתקשרים צורת חשיבה מקצועית ייחודית.

הרבה אנשים נמצאים בלינקדאין במטרה "לחזק את הרשת המקצועית שלהם", ועבור אנשים פרטיים זה באמת מקום מצוין כדי לשמור על קשר עם קולגות מההווה ומהעבר, לקבל הצעות לשיתופי פעולה ולקוחות, או לחפש את המשרה הבאה. אבל איך משתמשים בלינקדאין כדי לשווק ולמתג את החברה שלכם בצורה יעילה?

בשלב הראשון אתם צריכים להקים פרופיל אישי בלינקדאין

כדי לקבל גישה ללינקדאין, וכדי להקים עמוד עסקי, אתם חייבים שיהיה לכם חשבון משתמש אישי, כלומר פרופיל. הפרופיל האישי בלינקדאין יהיה גם זה שינהל את העמוד העסקי שלכם ותוכלו להוסיף מנהלי עמוד נוספים בהמשך. למנהלי עמוד החברה אנחנו ממליצים להשתמש בכתובת המייל בעבודה.

הקימו עמוד עסקי בלינקדאין

כעת אפשר להקים עמוד לחברה שלכם. לאחר שנכנסתם ללינקדאין דרך הפרופיל האישי, לחצו על סמל העבודה בפינה השמאלית העליונה של הדפדפן (או הימנית – תלוי בהגדרת השפה), לכו לתחתית התפריט שקיבלתם ובחרו באפשרות ליצור עמוד עסקי. לאחר מכן תצטרכו לבחור איזה עמוד להקים – עבור חברה גדולה, קטנה, תת פעילות של חברה אחרת, או ארגון חינוכי. בשלב הבא השלימו את תשתית העמוד: מלאו את הפרטים על החברה שלכם בצורה המדוייקת ביותר האפשרית, הגדירו תמונת לוגו, הכניסו שורת סלוגן שמייצגת את החברה שלכם, תקציר ממצה על מה שהחברה עושה, וליחצו על כפתור הקמת העמוד. ברוכים הבאים ללינקדאין, יש לכם עמוד עסקי!

טיוב עמוד הלינקדאין העסקי

עד כאן הבסיס. כעת מומלץ להעביר את העמוד אופטימיזציה, כדי להגדיל את החשיפה בלינקדאין ובמנועי חיפוש חיצוניים, ולמשוך אליכם יותר קהל שרלוונטי לכם – חברות שעושות את זה זוכות ל30% יותר חשיפה. בשביל אופטימיזציה שימו לב ל4 נקודות הבאות:

  • הטקסטים שאתם כותבים בתשתית העמוד על החברה ותחומי העיסוק שלה צריכים לכלול מילות מפתח אסטרטגיות לתחומי העיסוק וההתמחות של החברה, ואם אתם פונים לקהלים בשפות ספציפיות אתם יכולים להשתמש בתרגום באותו עמוד עסקי בלינקדאין בלי צורך להקים עמוד בכל שפת יעד.
  • קבוצות תיוג. אלו תגיות בתחומי העיסוק של החברה, שאתם מגדירים בעמוד כדי שתוכלו לעקוב אחריהן, לראות ולהגיב בשם העמוד לפוסטים בנושאים רלוונטיים.
  • תמונת רקע. מומלץ לעצב תמונה (בגודל 1128 פיקסלים X 191פיקסלים) שתהיה הרקע של העמוד שלכם ותכלול את שפת המותג והמסרים של החברה. בהמשך, תוכלו להשתמש במיקום הזה בעמוד גם כדי לתקשר את השקת המוצר החדש שלכם, זכייה בפרס או בדירוג יוקרתי כלשהו או חדשות משמעותיות אחרות.
  • הוסיפו כפתור קריאה לפעולה. הוא נמצא מתחת לתמונת הרקע ומביא את גולשי העמוד לבצע פעולה כמו רישום, או לעבור לאתר חיצוני לקבלת מידע נוסף, לפי מה שתעדיפו. בדומה לתמונת הרקע, גם את הכפתור ניתן לשנות, אז אם אתם מודיעים על וובינר למשל תוכלו לשנות אותו מ"ביקור באתר" ל"הרשמה" ואז לחזור לכפתור הרגיל שלכם.

קדמו את העמוד העסקי בלינקדאין

גם אם יצרתם עמוד מושלם, אף אחד לא יידע שאתם קיימים אם לא תגידו להם שאתם פה:

  • שתפו פוסט על העמוד בפרופיל הלינקדאין האישי שלכם.
  • שילחו בקשה לעובדים, הלקוחות והחברים שלכם לעקוב אחרי העמוד, עם לינק אליו.
  • הוסיפו את הסמליל של לינקדאין לאתר שלכם, ולחתימת המייל שלכם.
  • בקשו מחברי הצוות לערוך את תיאורי התפקיד בפרופיל האישי בלינקדאין כך שיקושרו לעמוד החדש.
  • הזמינו אנשי קשר לעקוב אחרי העמוד דרך ממשק האדמין.

מה כותבים בעמוד עסקי בלינקדאין

זה תלוי באסטרטגיית השיווק שהכנתם ללינקדאין. יצירת עמוד היא החלק הקל, וכעת מגיע החלק החשוב – להמשיך לייצר ולהעלות תוכן שמעניין את הקהל שלכם.

החלק של לינקדאין באסטרטגיות מדיה חברתית של חברות ציבוריות וסטארטאפים צריך להיות מבוסס על מחקר קהלים ומתחרים, ולהתייחס לשאלות כמו:

  • מה המטרה של עמוד הלינקדאין שלכם?
  • באילו נושאים תעסקו בעמוד?
  • איך הוא מתממשק עם חלקי הפעילות השיווקית שלכם?
  • מי הם קהלי היעד שלכם ומה מאפיין אותם?
  • מה הקהלים הללו רוצים לדעת עליכם?
  • מה הסיפור שאתם רוצים לספר להם עליכם?
  • אילו תכנים תוכלו לשתף וכיצד להשמיש תכנים שכבר השתמשתם בהם?
  • האם תשתפו תכנים של אחרים?
  • באילו ויזואליות תשתמשו?

זיכרו – לינקדאין היא רשת חברתית עם מיקוד עסקי ומקצועי ולכן העמוד של החברה שלכם מתפקד כאולם תצוגה לחברה שלכם מול קהל ממוקד של לקוחות, משקיעים ושותפים אסטרטגיים. בעמוד אתם יכולים להציג את החדשות האחרונות על הצלחות החברה, להפגין את הייחודיות של המוצרים והשירותים שלכם, להראות את הידע והמומחיות הצוות, ולתקשר את מקום החברה והמותג שלכם על רקע המגמות בשוק.

בואו ניפגש !

מעוניינים לשמוע עוד ? השאירו פרטים ונקבע פגישה