גיוס משקיעים אפקטיבי: איך לעשות קשרי משקיעים שישכנעו את השוק להשקיע בחברה שלכם

שוק ההשקעות הציבוריות והפרטיות שומר על יציבות, ואלו חדשות טובות במיוחד עבור חברות ציבוריות וחברות סטארטאפ שרוצות להבין מה הדרך הכי אפקטיבית לגייס הון מכל סוג של משקיעים – אם זה משקיע מוסדי או קרן הון סיכון. מיתוג עסקי שמספר את סיפור החברה שלכם הוא חלק חיוני בהצלחה של מהלכי גיוס משקיעים, בשוק המוסדי או הפרטי. ריכזנו לכם כמה נקודות חשובות

למרות שזו נראית לעיתים משימה קשה עם סיכויי הצלחה קטנים, המציאות היא שגיוסי הון הם עניין שהצלחתו תלויה בכישורי התקשורת של היזם וההנהלה. ודאו שאתם זוכרים את הנקודה הזאת: ההצלחה הזו לגמרי תלוי בכם, וביכולת שלכם לעביר נכון את הסיפור שלכם ושל החברה שלכם.

הניסיון שלנו מלמד שפריסה תקשורתית רחבה, על פני מגוון כלי מדיה מגוונים – בתקשורת הדיגיטלית ובתקשורת המסורתית, מייצרת השפעה טובה מאוד על משקיעים. צריך לזכור שהם בסופו של דבר אנשים ששוקלים להשקיע בסטארטאפ או חברה ציבורית, וצריכים לא רק להבין מה הסיפור שלכם, אלא גם להאמין בכם ובחברה שלכם.

לייצר מיתוג עסקי באמצעות סיפור פשוט

הנה כמה נקודות שכדאי לזכור כשמחליטים לצאת במהלך תקשורתי לטובת גיוס משקיעים או בניית מוניטין לחברה, ולתקשר את מה שמשקיעים רוצים לשמוע:

  • כדי לבנות את הסיפור שלכם התחילו מלהגדיר לעצמכם מה אתם הייתם רוצים לשמוע עליכם, לנסח את התשובות ולהרכיב סיפור קצר, חד וברור. סיכוי גבוה שאם אתם אוהבים את התשובות שניסחתם ואת הסיפור שהרכבתם, כך המשקיעים.
  • קחו בחשבון את המתחרים בנישה שלכם. בצעו מחקר של השוק שלכם, הבינו איפה אתם עומדים בשוק ואיפה עומדים המתחרים, ובעיקר איך לתקשר את זה מול המשקיעים ואיך להצדיק את מקומכם כיום ובעתיד הקרוב והרחוק על רקע התחום שלכם והמגמות בו.
  • נסחו לעצמכם באופן מדוייק ככל הניתן מה מבדיל אתכם מאחרים. מה הופך אתכם לטובים יותר או בולטים יותר מהמתחרים, ומה מקנה לכם סיכויי הצלחה חזקים יותר בנישה שלכם? מה אתם עושים אחרת ולמה הדרך שלכם טובה יותר? מה אתם, הפתרונות והשירותים שלכם מאפשרים שלא היה אפשרי עד כה?
  • זיכרו כי הצלחת סבבי גיוס נעוצה במידה רבה ביכולת של ההנהלה לתקשר את ייחודיות הצוות ולגרום למשקיעים להבין שאתם באמת מסוגלים לייצר החזר טוב על ההשקעה שלהם. בסופו של דבר אלה אנשים שמשקיעים באנשים ולכן הצגה משמעותית של צוות המקצועי והניהולי שלכם יכולה לתרום רבות לבידול העסקי של החברה שלכם.

אסטרטגיה של בידול עסקי מבוסס ערכים

גם אם אתם לא מנסים להשיג ממש עכשיו מימון לצמיחת החברה, אלא רק מתכוונים לצאת לגיוס בהמשך, זו נקודה ששווה לשקול: היכולות התקשורתיות שלכם הן אמנם בעלות חשיבות עליונה להצלחת תהליכי גיוס כספים וגיוס משקיעים, אבל הן לא עומדות בפני עצמן ולא נבנות בן לילה.

עוד לפני שאתם יוצאים לגיוס עליכם להקים תשתית תקשורתית מסודרת שמתקשרת באופן עקבי גם את היתרונות שלכם כחברה וכצוות, אבל גם את הקוד האתי שלכם, ולאורך זמן.

בימינו, המודעות החברתית והסביבתית של המשקיעים גוברת, הם מבינים שלכל השקעה שלהם יש השפעה ושכל בחירה מאירה גם עליהם. אנשים רוצים להבין איזו השפעה יש לחברה שלכם כשהם משקיעים בכם. לכן הם מחפשים השקעות שגם יהיו רווחיות אבל גם ישפיעו בצורה חיובית על הסביבה והאקלים, עתיד האנושות, איכות החיים ובריאותם של בני אדם.

דמיינו שעומדות מול קבוצת משקיעים שתי חברות: האחת התחילה לפני חודש לתקשר את יתרונות המוצרים, השירותים וצפי ההכנסות שלה, והשניה מתקשרת את כל זה במשך חצי השנה האחרונה ובמקביל מדגישה גם את הערך האתי של פעילותה ואת האחריות שהצוות חש כלפי החזון הערכי של החברה. החברה השניה מספקת ערך נוסף, שהראשונה לא מתקשרת, ונקודה זאת יכולה להשפיע על בחירתם של המשקיעים.

אם אתם רוצים שהמותג שלכם יחיה לזמן רב וישגשג, נסחו טיעון מהודק לגבי ההשפעה הערכית שתהיה לחברה, והסבירו למה אתם עושים מה שאתם עושים כדי שהמשקיעים יבינו מאיפה מגיעה התשוקה שלכם להצלחה, ויוכלו לראות שהביצועים שאתם מבטיחים הולכים יד ביד עם החזון האתי שלכם לגבי ההשפעה על אתגרים בריאותיים, חברתיים או סביבתיים.

בואו ניפגש !

מעוניינים לשמוע עוד ? השאירו פרטים ונקבע פגישה