קשרי משקיעים בלינקדאין לעסקים

כדי לתמוך בצמיחה עקבית בפעילותן, חברות ציבוריות וסטארטאפים צריכות לעבוד קשה ולמשוך את תשומת הלב של משקיעים מוסדיים ופרטיים, החל מקרנות פנסיה דרך בתי השקעות ועד חברות ביטוח. לינקדאין הופכת במהירות למקום הראשון שאליו הולכים משקיעים רבים כדי לקבל מידע עדכני על מה החברה עושה, מי הצוות שלה ומה הפעילות שלה כוללת. ריכזנו כמה נקודות שיעזרו לכם להפוך את לינקדאין לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית קשרי המשקיעים

מה שקורה בלינקדאין לא נשאר בלינקדאין. אם זה ברמת הפוסט הבודד של אישיות בולטת כלשהי, אם ברמת איתור משקיעים והזדמנויות לחשיפה תקשורתית, ואם ברמת השיחות בקבוצות המקצועיות – כיום כבר ברור שהשיח בלינקדאין משפיע על העולם האמיתי. מה שהופך את לינקדאין לכלי חיוני עבור כל פעילות קשרי משקיעים כיום היא היכולת של מה שקורה בה להשפיע על שוק ההון ועל המשקיעים.

בשנת 2018, חברת המחקריםBrunswick Group פרסמה סקר משקיעים דיגיטלי שערכה, אשר ממנו עלה כי מבחינת משקיעים לינקדאין היא הרשת החברתית המהימנה ביותר לקבלת מידע בעת קבלת החלטות על השקעות חדשות. למעשה כבר אז – עוד לפני תקופת סגרי הקורונה שהגבירו מאוד את הפעילות העסקית באמצעות פלטפורמות דיגיטליות באינטרנט, 48% מהמשקיעים ציינו שהם נכנסים באופן קבוע ללינקדאין לצורך מידע על חברות לפני השקעה, וכי הם מוצאים את המידע אמין ועדכני. לעומת זאת, רשתות חברתיות אחרות, כולל טוויטר ורדיט, קיבלו ציוני אמינות נמוכים יותר. כחלק ממסקנות הסקר, המליצו אז האנליסטים של ברונסוויק ללקוחותיהם לכלול את לינקדאין תוכניות קשרי המשקיעים, כמובן תוך הקפדה על עמידה מלאה בתקנות רגולציה.

בשנים האחרונות נודעו מספר מקרים שבהם השיח ברשתות החברתיות השפיע על מחירי מניות. לדוגמא, משקיעים פרטיים הצילו את חברת השכרת הרכב הרץ מפשיטת רגל ב-1202 לאחר שגרמו לעלייה של 825% במניה. רשת בתי הקולנוע AMC נחלצה ברגע האחרון מהגשת בקשה לפשיטת רגל לאחר שהשיח במדיה החברתית הוביל משקיעים פרטיים להזרים אליה הון של כחצי מיליארד דולר ברכישת מניות.

כיום, עם התפתחות השיח במרחב הדיגיטלי, תוכן דיגיטלי בעל ערך מוסף מהווה יותר מתמיד נושא חיוני עבור חברות כי הוא עשוי למלא תפקיד מרכזי בתהליכי קבלת מידע והחלטות השקעה מצד המשקיעים.

המדיה החברתית כבר שינתה מהותית את עולם הפיננסים, והיא משפיעה גם על אסטרטגיות העבודה מול משקיעים, במסגרתן פעילויות קשרי המשקיעים של חברות ציבוריות וסטארטאפים מייצרות תקשורת שוטפת עם המשקיעים באמצעות הנכסים הדיגיטליים של החברות, כולל אתר קשרי המשקיעים ועמודים עסקיים בלינקדאין המשמשים להן כערוצי תקשורת אפקטיביים ורבי עוצמה.

יתרונות השיווק במדיה החברתית עבור קשרי משקיעים

במיוחד בשנים האחרונות, הרשתות החברתיות מהוות עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים מקום לגיטימי לדון בו על מגמות השוק, והם משתמשים בהן יותר ויותר כדי לאתר ולבדוק רעיונות השקעה. מנקודת מבט של חיבור למשקיעים, חשוב לוודא שתוכן, עובדות ומסרים מדויקים בלבד יגיעו למשקיעים ישירות מהחברה ושהמשקיעים יוכלו למצוא אותם ברשתות החברתיות שבהן הם נמצאים.

פעילות קשרי משקיעים בליקנדאין יכולה להשפיע על תהליכי קבלת ההחלטות של המשקיעים באמצעות אסטרטגיית פרואקטיבית ומוכוונת קהלים ומטרות. רק לפני עשר שנים מצגות משקיעים עם עובדות ומידע על הזדמנויות השקעה הועברו אך ורק אל האנליסטים ומקבלי ההחלטות המוסדיים ואל קרנות ההון סיכון. אולם כיום מידע זה עובר תהליך של דמוקרטיזציה ברשתות החברתיות ומשמש כל משקיע בקבלת החלטות השקעה מושכלות עם המידע הרלוונטי ביותר.

לינקדאין לעסקים: הקימו עמוד עסקי ושתפו בו תוכן רלוונטי

עוד לפני שאתם בונים לכם רשימת משקיעים ויוצרים איתם קשר, חשוב שיהיה לכם עמוד עסקי מעודכן שהם יוכלו להגיע אליו ולבחון מה אתם משתפים בו, ובאיזה אופן.

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה עבור חברה שרוצה להמחיש את ההצלחות, הצמיחה והחדשות שלה. מכיוון שהרשת העסקית הגדולה בעולם משחקת תפקיד מהותי יותר בתהליכי איסוף מידע ובדיקת חברות לצורך השקעה, הן מצד המשקיעים המוסדיים והן מצד משקיעים פרטיים, וודאו תחילה כי כל המידע שמופיע בעמוד הלינקדאין של החברה שלכם מעודכן וכי כל מה שאתם בוחרים להגיד על עצמכם מתקשר את המסרים הרלוונטיים שלכם בצורה שמעניינת את קהל היעד, ובשפה שמתאימה לקהל הזה מצד אחד ולצורת השיח ברשת לינקדאין מצד שני.

בצעו מחקר קהלי יעד

אם תדברו בעמוד רק על מה שמעניין אתכם להגיד, תפסידו חלק עצום מהשיחה. מצד שני, אם תדברו על מה שמעניין משקיעים, לאחר שגיליתם מה מעניין אותם, תוכלו לעורר שיח סביב התוכן שתפרסמו ואף שאלות ופניות על המותג שלכם ועל המניה. השיח יכול להגיע לא רק מהעוקבים שלכם, אלא אפילו מצד אנשים שלא עוקבים אחריכם ישירות רך העמוד העסקי של החברה שלכם בלינקדאין ונחשפים לתוכן שאתם מעלים בעמוד העסקי דרך שיתופים של אנשי קשר שלהם מקרב העוקבים שלכם.

התחברו למשקיעים שלכם

עבור אנשי קשרי משקיעים, ההבנה שמשקיעים מחפשים מידע על השקעות בלינקדאין פירושה התאמת הפעילות של קשרי המשקיעים לנוכחות בלינקדאין. התוכן והמסרים צריכים להיות עקביים ויזומים, על מנת לפגוש את קהל המשקיעים שלכם בלינקדאין בצורה פרואקטיבית, עם מידע פיננסי, חדשות עסקיות, תקשורת לגבי אירועים בחברה שלכם, הבלטת יתרונות הצוות והמוצר שלכם על רקע התחום שבו אתם פועלים, אשר כוללים מסרים מדוייקים שיסייעו לכם להשפיע לטובה על תהליך ההשקעה.

גיוס משקיעים: התכוננו לשאלות המשקיעים

גם כשעושים קשרי משקיעים בלינקדאין, הדבר הראשון הוא בניית אמון עם קהל המשקיעים. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא מצב שבו לא תהיו מוכנים עם תשובות על שאלות של משקיעים כחלק מתוכנית קשרי המשקיעים הכוללת שלכם, והמסרים שבונים את התשובות הללו צריכים להרכיב גם את התוכן שאתם מפרסמים בעמוד העסקי בלינקדאין. יש היום יותר משקיעים פרטיים ומוסדיים שמשתמשים ברשתות החברתיות כדי לקבל מידע על מניות ולדבר עליהן, ולכן חשוב שתפגשו אותם באותו מרחב שבו הם נמצאים עם עמוד לינקדאין מעודכן וחי. תעשו מחקר ותבדקו מה האתגרים שעימם המשקיעים שלכם מתמודדים ומהם הצרכים שלהם, והתשובות יעזרו לכם להכין סט של מסרים ותוכן רלוונטי שישמור על העניין שלהם בכם לאורך זמן.

תיאום בין כל הצוותים

פעילות קשרי המשקיעים שלכם צריכה לכלול סנכרון עם צוותי החברה השונים. כשאתם מייצרים אסטרטגיה תקשורתית עבור משקיעים, המסרים והתוכן צריכים לתקשר את החוזקות של החברה מכל פעילות שלה – החל ממחלקת הפיננסים, דרך המו"פ, השיווק והמכירות ועד למשאבי אנוש. המטרה היא לייצר תוכן שיעלה כל שבוע בעמוד שלכם ויתקשר את האירועים החשובים ביותר עבור קהל המשקיעים שלכם, ואז ולבדוק כמה הוא מעניין את קהל המשקיעים שלכם.

חשוב לזכור – אנחנו רוצים לייצר מצב שבו המשקיעים נחשפים לאותם מסרים של החברה, המועברים אליהם בשפה וטון עקביים, ופוגשים אותם בגובה בעיניים – בלי קשר לפלטפורמה שבה התוכן מופיע. אל תשכחו לוודא שפרסום התוכן שלכם גם עומד בתקנות רגולציה.

מעקב מתחרים

על מה מדברים המתחרים, ומה הביצועים של העמודים העסקיים שלהם בלינקדאין? אתם יכולים להשתמש בלינקדאין כדי לבנות רשימות מתחרים, לעקוב אחר התוכן שהם מפרסמים בעמודים שלהם, להתעדכן בחדשות העסקיות שלהם, ולהבין מה הם בוחרים להגיד ולשתף על הפעילות שלהם. המעקב יכול לתת לכם מושג לגבי מגמות ושינויים בתעשייה, שגם לכם כדאי להתייחס אליהם – הן בפן העסקי של פעילות החברה, והם מבחינת התוכן שאתם משתפים בעמוד העסקי בלינקדאין על מנת להשפיע לטובה על המוניטין הדיגיטלי שלכם ועל המיצוב העסקי שלכם בשוק.

הקפידו ליצור תוכן שמעניין משקיעים

כמעט מחצית מהאנשים שפעילים בלינקדאין יפסיקו לעקוב אחר עמוד עסקי שיפרסם תוכן לא רלוונטי, אז וודאו שהתוכן שאתם בוחרים לפרסם בעמוד העסקי בלינקדאין עונה ותואם את תחומי העניין והצרכים העסקיים של קהל המשקיעים לכם, לאחר שתבצעו ניתוח של מסע ההשקעה של הקהל הזה. שורה תחתונה כשזה מגיע לעמוד העסקי בלינקדאין ככלי לקשרי משקיעים היא תמיד לשאול את עצמכם מה חשוב לקהל המשקיעים שלכם לשמוע, ולא מה חשוב לכם להגיד.

בואו ניפגש !

מעוניינים לשמוע עוד ? השאירו פרטים ונקבע פגישה