קשר טוב עם שוק ההון ועם משקיעים פרטיים מתחיל בשקיפות

בניית סיפור חברה מדויק היא חלק חיוני בפעילות קשרי משקיעים, אולם תקשורת שמבוצעת מול שוק ההון ללא מידה גבוהה של שקיפות עלולה להכשיל מהלכי גיוס משקיעים פרטיים או מוסדיים, ולחבל במידת הנאמנות שלהם לחברה. תוצאות סקר המשקיעים שערכה IRM מראות מה השוק חושב

בסוף 2019 פרסמנו תוצאות של סקר משקיעים מקיף שערכנו ב IRM, אשר עסק בשאלת הערך של אתר קשרי משקיעים עבור פעילותן של חברות ציבורית מול אנשי שוק ההון, ושל אתר חברה מעודכן עבור משקיעים בחברות סטארטאפ.

תוצאות הסקר היו ברורות. רוב המשקיעים רואים באתר החברה בכלל ובאתר קשרי משקיעים בפרט כלי המחזק שקיפות ותורם להבנת עסקי החברה. היו נסקרים שאף השיבו כי חברה שלא מתחזקת אתר נתפשת כבלתי מקצועית. לשאלה: ״האם תשתמש באתר קשרי משקיעים מעודכן של החברה ותירשם לרשימת תפוצה של החומרים העולים לאתר?״, כלל הנסקרים השיבו בחיוב. המסקנה לא מותירה ספק, אתר החברה ובמיוחד אתר קשרי משקיעים תורם באופן ישיר לתדמית החברה, יכולות גיוס הכספים שלה ולבסוף לערך המניה.

תוכנית קשרי משקיעים מפורטת ומגוונת אשר פונה למשקיעים פרטיים ולאנשי שוק ההון דרך אסטרטגיה תקשורתית הפרוסה על מספר ערוצי מדיה שונים, כמו עיתונות, פגישות אונליין, עמודים מעודכנים בלינקדאין, אתר החברה, אתר קשר משקיעים ומהלכי שיווק באמצעות תוכן – בהחלט תשפיע לטובה על המשקיעים ותפגוש אותם בצמתים שונים בתהליך מסע ההשקעה שלהם. המושג טווח-ארוך הוא מרכיב מרכזי ושקיפות היא ערך עליון. למה? כי אף אחד – לא משקיעים פרטיים ולא משקיעים מוסדיים בשוק ההון, לא רוצה להשקיע בחברה מסתורית שהוא לא ממש מבין, פורחת באופן מלאכותי בין לילה, ואז מתפוגגת.

אם אתם רוצים למשוך אליכם משקיעים ולהשאיר אותם איתכם בכל שלב של חיי החברה ולקבל מהם גיבוי בכל מהלך שההנהלה מחליטה לעשות אתם חייבים לייצר מולם שקיפות שתשרת אותם ואתכם. נסחו את הטיעון שלכם לגבי ההשקעה בצורה הדוקה והמשיכו לשמור על תקשורת צמודה וכנה עם המשקיעים כדי שהם יבינו למה אתם עושים מה שאתם עושים, מקבלים את ההחלטות שאתם מקבלים, וצומחים כפי שאתם צומחים, ובעיקר כדי שהם יוכלו לראות שהביצועים שאתם מבטיחים אכן מתיישבים עם המציאות והמעשים וההחלטות שלכם מביאות תוצאות.

זיכרו שלא משנה מי הם, אנשי שוק ההון אוהבים חברות שהם מבינים וסומכים על הנהגותיהם ואין דרך טובה וברורה יותר ליצור אצלם אמון מאשר סיפור חברה שנבנה בצורה יציבה ומגובה במהלכים המתוקשרים בצורה נכונה מול השוק ומדברים את השפה שלו. בסופו של דבר גם לכם כהנהלת החברה וגם למשקיעים שלכם יש מטרה אחת והיא הצלחת החברה, אז למה שלר תתחילו כבר היום להפוך את המשקיעים לשותפים לדרך?

בואו ניפגש !

מעוניינים לשמוע עוד ? השאירו פרטים ונקבע פגישה